zondag 23 augustus 2015

ATC WU 195 Boogjes

Magda had voor ons een puntjes sjabloon gemaakt met behulp van plastic  mandala sjablonen die je kant en klaar kunt kopen.
Normaal als we een mandala of zendala maken gebruiken we bij het ontwerpen ook altijd cirkels en hulplijnen, waarlangs je gaat tekenen.
Naderhand gum je de meeste of niet gebruikte lijnen weer weg.
Het idee hiervan is dat je niet zoveel lijnen hebt, maar alleen puntjes hoeft te verbinden.
Nou moet ik zeggen dat het nog niet zo gemakkelijk was om er iets van te maken.
Met cirkels en gradenlijnen zie je beter wat er kan en waar je naar toe wilt en hier was het toch goed uitkijken  waar ik naar toe moest of wilde om een beetje vorm te krijgen,
De andere moeilijkheid was om alleen in en met boogjes en rondingen te werken.
Echt een uitdaging, want ik merkte dat ik vaak beiden door elkaar gebruik.
Maar goed, ook moesten we 3 patroontjes gebruiken die met letters van het woord bogen begonnen.
Degene die ik gebruikt heb zijn Binda in de buitenrand, Ojo en de 2e rand  en Eke in de kleine ovaaltjes ertussen. De rest heb ik met gebogen lijntjes gevuld.
Ook heb ik wat grijze potloodschaduw gebruikt.
Nu ik er wat langer naar kijk vind ik hem toch wel leuk geworden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten