dinsdag 24 januari 2017

Zentangle Praktijk

In december heb ik het Zentangle Praktijkboek gekocht en dit is het 1e boek van Maria en Thomas, de grondleggers van Zentangle dat in het Nederlands vertaald is.
Ook begint het met het duidelijk uitleggen van de beginselen van Zentangle Tekenen.
Nu zag ik via FaceBook langskomen dat er een besloten online club is waar je je bij kunt aansluiten en die het boek gaan doorlopen.
Nu wilde ik dat zo wie zo doen, maar vind het leuk dit samen met anderen te doen.
Aangezien gisteren week 4 is gestart en ik nog niets ervan gemaakt heb, ben ik vandaag begonnen om de 1e 3 weken in te halen.

Vervolgens zie je van boven naar beneden de  oefeningen van week t/m 3.

In het begin zet je 4 punten op papier en trekt hier lijntjes tussen.
Ook leer je hier wat schaduw met je patroontjes kan doen.

De 1e week leer je de beginpatroontjes Hollibough, Crescent Moon, Florz en printemps.
Dezemoest je verwerken in een tile.




De 2e week  moest je van die 4 2 patroontjes uitkiezen om een tile te maken en ook te schaduwen.
Ik heb gekozen voor Hollibough en Crescent Moon.



De 3e week  leerde je de patroontjes Shattuck, Bales en Jetties.
Daarmee mocht je de 3e week aan de gang.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten